Blog

Μια αναμέτρηση από τα παλιά Από τις αρχές του 20 ου αιώνα, οι προεδρικές εκλογές στην Αμερική ενθουσίαζαν το κοινό τόσο εντός όσο και εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών. Πόσο μάλλον σήμερα, που οι ειδήσεις είναι κατά πολλούς ένα κυλιόμενο σόου, με κάθε 24ωρο να φέρνει τα δικά του «sound bytes» και «top stories». Με την νίκη της Δύσης στον Ψυχρό Πόλεμο και την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης στις αρχές της...Read more
Shipping is a cornerstone of the world commerce that supports global economic and social growth; a very demanding and highly competitive industry defined by increasing commercial, operational and technical complexities. The Master of Science (M.Sc.) in Global Shipping offered by the University of Greenwich constitutes of a blend of global management courses along with specialised shipping courses to provide the graduates with a thorough knowledge of shipping management and the...Read more
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας οι εισακτέοι σε σχολές Διοίκησης το 2015 ήταν περίπου 5,000 σε σύνολο 58,000 μαθητών (https://minedu.gov.gr). Αυτό μεταφράζεται σε ποσοστό περίπου 8,7%. Με άλλα λόγια περίπου 9 στους 100 εισακτέους προτίμησαν κάποια σχολή με πρωτεύων επιστημονικό αντικείμενο το management. Τελικά όμως το management είναι επιστήμη ή τέχνη; Εάν καθορίζουμε την τέχνη ως προσωπική ικανότητα ή δεξιότητα τότε το management έχει ορισμένα καλλιτεχνικά συστατικά. Απ’ την άλλη, οι στόχοι των σύγχρονων στελεχών απαιτούν τη χρήση τεχνικών, πρακτικών και μεθοδολογιών. Επομένως συνθέτοντας τις δύο αυτές αντιλήψεις θα μπορούσαμε να καταλήξουμε πως η επιστήμη και η τέχνη συντρέχουν με το management να αποτελεί το σημείο τομής τους. Η τάση της αγοράς να συγκλίνει στη μακροχρόνια ισορροπία αποτελεί θεμελιώδη αρχή στους οικονομικούς και χρηματοοικονομικούς κύκλους. Κάτι τέτοιο μοιάζει να συμβαίνει και στην αγορά των MBA (Master in Business Administration) προγραμμάτων. Η ζήτηση για μεταπτυχιακές σπουδές πάνω στο management ολοένα και μεγαλώνει με φυσικό επακόλουθο η προσφορά να προσπαθεί να καλύψει τη ζήτηση και ως εκ τούτου η αγορά αυτών των μεταπτυχιακών προγραμμάτων πραγματικά να ανθεί. Άραγε υπάρχει στα αλήθεια κάποια θέση/ειδικότητα/εταιρεία όπου δεν δημιουργείται θέμα διαχείρισης; Από το απλό, διαχείριση χρόνου (Time Management) το οποίο όλες οι μεγάλες εταιρίες προσπαθούν να βελτιστοποιήσουν με κάθε τρόπο, μέχρι και σε πιο εξειδικευμένα ζητήματα διαχείρισης οργανωτικών αλλαγών (Change Management) κάθε στέλεχος – εταιρεία προσπαθεί να διαχειριστεί τα προβλήματα που προκύπτουν με όσο το δυνατόν λιγότερες διαθέσιμες πηγές αλλά με όσο το δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα. Αρκετά τμήματα δημοσίων και ιδιωτικών Πανεπιστημίων, κυρίως του εξωτερικού, προσφέρουν προγράμματα MBA τόσο για νέους φοιτητές όσο και για έμπειρα στελέχη επιχειρήσεων. Ωστόσο, ο συνδυασμός της άρτιας ακαδημαϊκής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας αποτελεί το βασικό κριτήριο επιλογής των υποψηφίων οι οποίοι ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν το μονοπάτι που θα τους οδηγήσει στον κόσμο των επιχειρήσεων και των πολυεθνικών εταιριών. Το New York College σε συνεργασία με το Βρετανικό Πανεπιστήμιο του Μπόλτον ( University of Bolton ) προσφέρουν τα τελευταία χρόνια ίσως το καλύτερο πρόγραμμα για στελέχη επιχειρήσεων και όχι μόνο . Το πρόγραμμα βασίζεται στο άρτια καταρτισμένο επιστημονικό προσωπικό το οποίο ταυτόχρονα διαθέτει μεγάλη εργασιακή εμπειρία στην ευρύτερη αγορά, της οποίας αποτελεί ενεργό και αναπόσπαστο κομμάτι. Αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά με τα υπόλοιπα προγράμματα που προσφέρονται στην Ελλάδα τα οποία συνήθως προσπαθούν να καλύψουν ένα από τα δύο συστατικά και τα οποία χαρακτηρίζουν ένα πρόγραμμα επιτυχημένο ή μέτριο. Όλα αυτά βέβαια υπό την αιγίδα του εκπαιδευτικού ομίλου New York College το οποίο τα τελευταία 20 χρόνια αποτελεί ορόσημο στο χώρο της εκπαίδευσης θέτοντας ως βασική του αρχή μια έννοια, η οποία στους επιχειρηματικούς κύκλους εκφράζεται ως το σύγχρονο «δόγμα» και δεν είναι άλλη από την έννοια της ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ (innovation). Πριν από μερικές δεκαετίες λέγαμε πως το σύγχρονο στέλεχος επιχείρησης που δεν συμβαδίζει με την τεχνολογική εξέλιξη θα θεωρείται σχεδόν αναλφάβητος αναγκάζοντας το ίδιο το σύστημα να τον/την απορρίψει. Στις μέρες μας είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο πως κάθε στέλεχος είναι τουλάχιστον άριστα εξοικειωμένο με κάθε μορφή τεχνολογίας και σε κάποιες περιπτώσεις είναι και εξειδικευμένο με κάποιες από αυτές τις μορφές. Σήμερα, πολλά ανώτερα στελέχη επιχειρήσεων ισχυρίζονται πως η σημασία της τεχνολογικής γνώσης έχει παραδώσει τη θέση της όχι μόνο στη γνώση αλλά στην εξειδίκευση της επιστήμης της διοίκησης. Μήπως τελικά σε λίγα χρόνια το MBA θα αποτελεί προαπαιτούμενο για κάθε στέλεχος; Χάρης Αγκυρόπουλος Ph.D.c., M.Sc Ακαδημαϊκός Διευθυντής Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων- University of Bolton (MBA, MPhil & PhD) New York CollegeRead more
How many grains of sand make up a sand hill? Do you see one or two interpretations in “There is a bat in the attic”? In “Some guy kissed every girl” how many guys are we talking about? Why does the sentence “Colorless green ideas sleep furiously” sound odd? If you find tackling these questions a fascinating venture, then Meaning in Language is the course for you! It offers an...Read more
Τα τελευταία χρόνια η διδασκαλία των αγγλικών έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλές επάγγελμα και έχει εξελιχθεί παγκοσμίως σε έναν από τους πιο γρήγορα αναπτυσσόμενους τομείς. Η μεθοδολογία έχει γίνει πιο επικοινωνιακή και βλέπει τον μαθητή σαν το κέντρο της διδακτικής εμπειρίας. Συνεχώς συζητούνται νέοι τρόποι ώστε να κάνουμε τους μαθητές πιο αυτόνομους και να τους δείξουμε ότι η αγγλική γλώσσα είναι η διεθνής γλώσσα που τους περιβάλει όπου κι αν βρίσκονται και όχι μόνο μέσα στην τάξη. Αυτή η τάση προς έναν πιο εποικοδομητικό τρόπο διδασκαλίας που θα αντανακλά τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών είναι πλέον παγκόσμια. Έτσι οι καθηγητές Αγγλικών σήμερα πρέπει να παρακολουθούν τις καταιγιστικές εξελίξεις στον τομέα εάν θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικοί όχι μόνο στην ελληνική αγορά αλλά και στην παγκόσμια. Ωστόσο, τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό οι καθηγητές Αγγλικών πρέπει να έχουν μια γκάμα δεξιοτήτων καθώς η μοντέρνα τάξη έχει χαρακτηριστικά που δεν είχε η πιο κλασσική τάξη. Για παράδειγμα, στις μέρες μας η τεχνολογία έχει για τα καλά ενταχθεί και στην τάξη της ξένης γλώσσας όχι μόνο με τη μορφή των διαδραστικών πινάκων αλλά και την πληθώρα διδακτικών εργαλείων που το διαδίκτυο μπορεί να προσφέρει. Ένα άλλο παράδειγμα είναι οι εξελίξεις στην πιστοποίηση γλωσσομάθειας, η οποία κινείται με γνώμονα τον αντικατοπτρισμό της «πραγματικής γλώσσας» μέσα στις απαιτήσεις που κάθε εξεταστικός φορέας της πιστοποίησης αγγλομάθειας έχει από τον υποψήφιο. Έτσι δεν αρκεί πια να ξέρει ο/η μαθητής/τρια καλή γραμματική και να έχει ένα καλό λεξιλόγιο, παρά πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να χρησιμοποιήσει την Αγγλική γλώσσα με άνεση σε διάφορες επικοινωνιακές καταστάσεις. Και αυτό πρέπει να του το διδάξει ο καθηγητής του ή η καθηγήτριά του. Με λίγα λόγια, το επάγγελμα του καθηγητή των αγγλικών είναι σήμερα πιο συναρπαστικό αλλά και πιο απαιτητικό όσον αφορά τις δεξιότητες που πρέπει να έχει εκείνος ή εκείνη που του ασκεί. Τα προγράμματα bachelor και Master στην Αγγλική Γλώσσα και Διδασκαλία του Πανεπιστήμιου του Greenwich που το New York College προσφέρει με μεγάλη επιτυχία τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα είναι το μοναδικό πρόγραμμα στη χώρα μας που προσεγγίζει το επάγγελμα του καθηγητή αγγλικών πολύπλευρα και στηριζόμενο στις τάσεις που καταδεικνύονται από τα αποτελέσματα των πιο πρόσφατων ερευνών στον τομέα της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας. Πράγματι, συνδυάζοντας την έρευνα με την πρακτική στη τάξη, τα προγράμματα του University of Greenwich δίνουν τη δυνατότητα στους φοιτητές να εμβαθύνουν σε τομείς αιχμής όπως ψυχογλωσσολογία, κοινωνιογλωσσολογία, σημασιολογία, διδασκαλία ξένης γλώσσας σε άτομα με μαθησιακές δυσκολίες καθώς και νέες τεχνολογίες, ενώ οι φοιτητές καλούνται να κάνουν πρακτική σε πολυπολιτισμικές τάξεις που εγγυάται το New York College από το πρώτο έτος σπουδών. Παναγιώτα Φρυτζαλά, MA, BA Καθηγήτρια ΒΑ/ΜΑ English Language & Teaching University of Greenwich New York CollegeRead more
With the occasion of the International No Tobacco Day on 31 May, it would be wise for those that smoke to be aware of the chemical and toxic substances that they ingest while those who do not smoke to know why they should steer clear of smoking conventional or electronic cigarettes. Included in the red list of chemical substances present in cigarette smoke before and after it is burned are...Read more
Smartphones allow young people to feel constantly connected during a stage of development when belonging and social identity is of upmost importance. They allow access to a wealth of information in seconds and their use in the classroom can even enhance learning and student engagement (when used for specific learning outcomes). However, along with these advantages there is also increasing evidence that using mobile devices may be associated with a...Read more
Each era has its own set of characteristics and is known for its own distinct challenges. Our era is no different insofar challenges and crises are concerned; the 2008 Economic Crisis originating in the United States and spreading worldwide, the Ukraine Crisis, the older and newer Middle Eastern crises, and the Greek Crisis, are but a handful among (way too) many, and yet they influence us to varying degrees depending...Read more
It is within the context of globalization and a knowledge-driven economy that higher education is expected to enhance the competitive advantage of a nation in the global market by producing the new-skilled worker. In Europe employability issues are at the core of educational reforms. Student options for higher education are no longer constrained by national boundaries, or by the legal form of the entity that provides this education. Innovative forms...Read more
Plato’s Symposium is one of the most polyprismatic texts on Eros. Indeed, in view of the Symposium , one can say – paraphrasing Italo Calvino’s description of Aglaura, one of his ‘ Invisible Cities ’ – that “everything which has previously been said of Eros imprisons the words and forces you to retell rather than to tell”. This ‘retelling’, however, if we do not submit ourselves to the needs of...Read more

Pages