Οι δεξιότητες που κάνουν έναν διευθυντή ξενοδοχείου να ξεχωρίζει.
Η ξενοδοχειακή βιομηχανία είναι ένας συνεχώς εξελισσόμενος και αναπτυσσόμενος τομέας που απαιτεί τις καλύτερες δεξιότητες και γνώσεις από τους διευθυντές του. Για να γίνει κάποιος επιτυχημένος διευθυντής ξενοδοχείου, πρέπει να έχει ένα μείγμα τεχνικών δεξιοτήτων και προσωπικών ιδιοτήτων που του επιτρέπουν να αναλαμβάνει αποτελεσματικά τον έλεγχο της καθημερινής λειτουργίας ενός ξενοδοχείου. Σε αυτό το άρθρο, θα συζητήσουμε μερικές βασικές δεξιότητες που πρέπει να διαθέτει ένας επιτυχημένος διευθυντής ξενοδοχείου.
Πρώτη και κύρια μεταξύ αυτών των δεξιοτήτων είναι η επικοινωνία. Η αποτελεσματική επικοινωνία είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της αρμονίας στο ξενοδοχείο. Ένας καλός διευθυντής ξενοδοχείου πρέπει να είναι άριστα επικοινωνιακός, τόσο προφορικά όσο και γραπτά. Πρέπει να έχουν ισχυρές δεξιότητες ακρόασης και να είναι σε θέση να διατυπώνει τις ιδέες του καθαρά και συνοπτικά. Επιπρόσθετα, πρέπει να διατηρεί ανοιχτές τις γραμμές επικοινωνίας μεταξύ του προσωπικού και της ομάδας διαχείρισης, των επισκεπτών και των μετόχων του ξενοδοχείου. Η επικοινωνία περιλαμβάνει επίσης την ικανότητα να μιλά πολλές γλώσσες. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον όπου οι επισκέπτες από διαφορετικές χώρες μιλούν διαφορετικές γλώσσες.
Δεύτερον, οι οργανωτικές δεξιότητες είναι πολύ σημαντικές για κάθε διευθυντή ξενοδοχείου. Πρέπει να έχουν την ικανότητα να διαχειρίζονται χρόνο και να ιεραρχούν εργασίες. Οι διευθυντές ξενοδοχείων πρέπει να μπορούν να αναθέτουν καθήκοντα στους υπαλλήλους τους και να εξισορροπούν τον φόρτο εργασίας σε όλη την ομάδα. Πρέπει να είναι σε θέση να προβλέπουν τυχόν επερχόμενα ζητήματα που μπορεί να προκύψουν και να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα για να τα μετριάσουν. Οι ισχυρές οργανωτικές δεξιότητες βοηθούν τους διευθυντές να διασφαλίσουν ότι όλα κυλούν ομαλά και αποτελεσματικά.
Τρίτον, οι διευθυντές ξενοδοχείων πρέπει να έχουν καλές ηγετικές ιδιότητες. Πρέπει να είναι σε θέση να δίνουν το παράδειγμα και να διαχειρίζονται την ομάδα τους με τρόπο που ενισχύει τη συνεργασία και τον αμοιβαίο σεβασμό. Αποτελεσματική ηγεσία σημαίνει επίσης τη δυνατότητα να παρακινούν το προσωπικό και να προωθούν μια θετική κουλτούρα εργασίας. Η καλή ηγεσία μπορεί να παρέχει κατεύθυνση και καθοδήγηση στην ομάδα, βοηθώντας την να επιτύχει τους στόχους που θέτει ο οργανισμός.
Τέταρτον, η οικονομική οξυδέρκεια είναι μια βασική ικανότητα που πρέπει να διαθέτει ένας διευθυντής ξενοδοχείου. Θα πρέπει να έχουν σαφή κατανόηση των αρχών του προϋπολογισμού και της οικονομικής διαχείρισης που σχετίζονται με τον κλάδο. Πρέπει να είναι σε θέση να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις σχετικά με τις δαπάνες, να κατανοούν πώς να διαβάζουν τις οικονομικές καταστάσεις και να μπορούν να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τις ταμειακές ροές. Αυτό είναι σημαντικό γιατί τα ξενοδοχεία είναι επιχειρήσεις και, όπως κάθε άλλη επιχείρηση, πρέπει να παραμείνουν οικονομικά βιώσιμα για να έχουν επιτυχία.
Πέμπτον, οι δεξιότητες εξυπηρέτησης πελατών είναι απαραίτητες για όποιον θέλει να είναι επιτυχημένος διευθυντής ξενοδοχείου. Δεν έχει σημασία αν ο επισκέπτης είναι επαγγελματίας ταξιδιώτης ή οικογένεια σε διακοπές, η φήμη του ξενοδοχείου θα εξαρτηθεί από το πόσο καλά συμπεριφέρεται στους πελάτες του. Οι διευθυντές θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι το προσωπικό τους είναι εκπαιδευμένο για να χειρίζεται όλους τους τύπους πελατών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με ειδικές ανάγκες, και θα πρέπει να είναι σε θέση να επιλύουν τυχόν παράπονα ή παράπονα που μπορεί να προκύψουν. Η διασφάλιση της ικανοποίησης των πελατών είναι κρίσιμη, δεδομένου ότι χτίζει την αφοσίωση των πελατών, η οποία τελικά μεταφράζεται σε επαναλαμβανόμενη επιχείρηση.
Έκτη στη λίστα είναι η γνώση του κλάδου. Οι διευθυντές ξενοδοχείων θα πρέπει να έχουν εις βάθος γνώση του κλάδου της φιλοξενίας, συμπεριλαμβανομένων των τάσεων, των κανονισμών και των αναδυόμενων τεχνολογιών. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη συμμετοχή σε συνέδρια, τη συμμετοχή σε ενώσεις και την εγγραφή σε εκδόσεις του κλάδου. Η γνώση για τον κλάδο μπορεί να βοηθήσει τον διευθυντή να κατανοήσει τις μεταβαλλόμενες τάσεις και να προσαρμοστεί γρήγορα σε νέες καταστάσεις.
Τέλος, η δημιουργικότητα είναι ζωτικής σημασίας δεξιότητα για τους διευθυντές ξενοδοχείων. Πρέπει να μπορούν να σκέφτονται έξω από το πλαίσιο και να βρουν καινοτόμες λύσεις για την επίλυση προβλημάτων. Για παράδειγμα, εάν το ξενοδοχείο βρίσκεται σε μια απομακρυσμένη περιοχή και η τεχνολογία αιχμής δεν είναι άμεσα διαθέσιμη, ο διευθυντής μπορεί να βρει δημιουργικούς τρόπους για να χρησιμοποιήσει τους πόρους που διαθέτει για να παρέχει την καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών στους πελάτες του. Η δημιουργικότητα μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη μοναδικών στρατηγικών μάρκετινγκ, στο σχεδιασμό εξαιρετικών μενού και στη δημιουργία αξέχαστων εμπειριών για τους επισκέπτες.
Συμπερασματικά, οι διευθυντές ξενοδοχείων διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη διασφάλιση της επιτυχίας οποιουδήποτε ξενοδοχείου. Η κατοχή ενός συνδυασμού τεχνικών και προσωπικών δεξιοτήτων όπως η επικοινωνία, η ηγεσία, η οικονομική οξυδέρκεια, η εξυπηρέτηση πελατών, οι γνώσεις του κλάδου, οι οργανωτικές και δημιουργικές ικανότητες είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία σε αυτόν τον τομέα εργασίας. Οι επίδοξοι διευθυντές ξενοδοχείων θα πρέπει να στοχεύουν στην ανάπτυξη αυτών των δεξιοτήτων για να εξοπλιστούν καλύτερα για τη διαχείριση ξενοδοχείων στη σημερινή εξαιρετικά ανταγωνιστική και ταχέως μεταβαλλόμενη βιομηχανία.
Sources:
- The Cornell School of Hotel Administration: https://www.hotelschool.cornell.edu/about/industry/
- The American Hotel & Lodging Educational Institute: https://www.ahlei.org/
- The World Tourism Organization: http://www2.unwto.org/
- Peter Harris (2013) Profit Planning : For Hospitality and Tourism (extended Edition), Edition 3, Goodfellow Publishers, Limited